מה אתה מחפש היום?

בלוג

כיצד מתבצעת הלבנת הון מקצועית – מאמר ראשון בסדרה

לאחרונה פרסם כוח המשימה הבינ"ל למאבק בהלבנת הון ומימון טרור (FATF) מסמך מקיף ומפורט בנושא הלבנת הון מקצועית, שמטרתו להגביר את המודעות של ממשלות, בנקים ועסקים לגיטימיים בסקטור הפרטי למאפיינים הייחודיים של הנושא; להבין את התפקידים של אלו המעורבים בפעילות זו ודרכי פעולתם; לפתח כלים לזיהוי אינדיקטורים ייחודיים להלבנת הון מקצועית; ולספק המלצות אופרטיביות לזיהוי, חקירה, מניעה והבאה לדין של העוסקים בפעילות זו.

מסמך זה יתמקד בתשלום העמלה המשולמת לגופים העוסקים בהלבנת הון מקצועית (PML – Professional Money Launderer). במאמרים הבאים נציג את השירותים הייחודיים הכוללים תפקידים ספציפיים המבוצעים ע"י יחידים, ולאחר מכן את המודלים העסקיים באמצעותם פועלים ארגוני PML לביצוע תחבולות פיננסיות.

המאפיין העיקרי של PML, הוא היותה מנותקת מהעבירה המקורית בה הושג ההון השחור; וכן העובדה שהיא מבוצעת תמורת עמלה או רווח אחר כלשהו. יחד עם זאת, המעורבות בביצוע הלבנת הון מקצועית תמורת עמלה אין בה כדי להעיד כי ה-PML אינו מבצע גם פעילות אחרת, חוקית ולגיטימית או פעילות בלתי חוקית אחרת. בנוסף, עסקים אלו לרוב אינם מכירים לעומק את עבירות המקור (כגון מכירת סמים או סחר בבני אדם) ואינם מוטרדים לגבי מקור הכספים המולבנים. יחד עם זאת, הם מודעים לעובדה שמקור הכספים המועברים דרכם אינו לגיטימי.

 תשלום עמלות

מספר גורמים שונים וחופפים משפיעים על העמלה המשולמת לPML- עבור השירותים שלהם. העמלה בדרך כלל תהיה תלוי במורכבות התוכנית הפיננסית, השיטות בהן ייעשה שימוש וכן ידיעה על עבירת המקור. שיעור העמלה עשוי להשתנות בהתאם לרמת הסיכון שה-PML מניח שהוא לוקח על עצמו. לדוגמה, שיעורי עמלות מושפעים לעתים קרובות ע"י מדינות או אזורים המעורבים בתוכנית, כמו גם גורמים נוספים כגון:

  • המוניטין של ה-PML
  • סה"כ הסכום המיועד להלבנה
  • הזמן העומד לרשות המלבין (זמן קצר יותר ידרוש עמלה גבוהה יותר)
  • רגולציות חדשות או פעילות אכיפה מוגברת ע"י הרשויות

על מנת להבטיח את העמלה שהם גובים, מלביני הכספים המקצועיים עשויים לקבל מקדמה במזומן, להעביר חלק מהכספים המולבנים לחשבונם, או ישלבו את העמלה כחלק מהעסקה הפיננסית.

על מנת להישאר מעודכנים ולבצע הערכת סיכונים בגישה מבוססת סיכון, אנו ממליצים לכם להירשם לעלון המקצועי שלנו – היחיד מסוגו בישראל בתחום ניהול סיכוני הלבנת הון ומימון טרור. אנא מלאו את פרטיכם בתיבת יצירת הקשר משמאל, ואנו נדאג להוסיפכם לרשימה.

ניתן לבטל את ההרשמה בכל עת. העלון כולל תכנים מקצועיים בלבד ואינו מכיל חומר פרסומי.

Call Now Button דילוג לתוכן