מה אתה מחפש היום?

בלוג

ישראל אירחה את ועידת המומחים המשותפת של FATF

תפקיד מפתח של ארגון ה- FATF הוא לזהות סיכונים חדשים ומתפתחים למערכת הפיננסית מהלבנת הון, מימון טרור או מימון נשק להשמדה המונית. מפגשי המומחים השנתיים של FATF מספקים הזדמנות חשובה עבור מומחים מ-FATF וארגונים דומים לו, כמו גם מגופים בינלאומיים אחרים כגון קרן המטבע הבינלאומית, האו"ם והבנק העולמי – לדון בסיכונים של הלבנת הון ומימון טרור.

מפגשי המומחים המשותפים לשנת 2019 התקיימו בתל אביב בחסות ממשלת ישראל, והקיפו למעלה מ -300 נציגים, המייצגים 63 תחומי שיפוט מכל רחבי הרשת העולמית של FATF, ונציגי גופים אזוריים בסגנון FATF וארגונים בינלאומיים. במהלך פורום דיונים של שלושה ימים, המשתתפים דנו בממצאים ראשוניים של עבודה מתמשכת של FATF בזיהוי והבנה של סיכונים חדשים למערכת הפיננסית, כולל שיפור הערכת המדינות בהקשר של סיכונים למימון טרור. המשתתפים דנו גם באיתור, חקירה והחרמה של נכסים וירטואליים בחקירות פליליות ובאתגרים הקשורים לאיתור נכסים.

פורום מימון טרור: שיפור היכולת להעמיד לדין גורמים מממני טרור

העמדה לדין מוצלחת של המעורבים במימון טרור מהווה מרכיב חיוני במערכת יעילה של מניעת מימון טרור. עם זאת, ההערכות של מאמצי המדינות למאבק בהלבנת הון ומימון טרור מלמדות כי רבות מהן נתקלו באתגרים בהעמדה לדין על פעילות מימון בטרור. עבודה מאומצת של ה- FATF זיהתה מספר עקרונות חשובים שהינם יסודות הליבה להעמדה לדין מוצלחת בתחום זה:

  • חקירות פיננסיות מקבילות על מנת להבטיח כי כל השחקנים הרלוונטיים ברשת הטרור יתגלו
  • זמינות וקבילות של ראיות, לרבות האתגרים הקשורים לשימוש במידע מסווג
  • שימוש בטכניקות חקירה מיוחדות, כולל האזנות סתר או יירוט תקשורת במדיה חברתית
  • איזון בין משך הזמן שבו מאפשרים לטרוריסטים להמשיך לגייס מימון לצורך איסוף ראיות, לבין שיבוש הפעילות לצורך מסירת מידע על מתקפה אפשרית.

הדיונים בוועידה בתל אביב סיפקו תשומות משמעותיות לעבודה השוטפת של FATF כדי להקל על שיתוף הפעולה בין כל הגופים המעורבים במלחמה במימון פעילות טרור ולשפר את יכולתן של המדינות להילחם במימון טרור.

על מנת להישאר מעודכנים אנו ממליצים לכם להירשם לעלון המקצועי שלנו – היחיד מסוגו בישראל בתחום ניהול סיכוני הלבנת הון ומימון טרור. אנא מלאו את פרטיכם בתיבת יצירת הקשר משמאל, ואנו נדאג להוסיפכם לרשימה.

ניתן לבטל את ההרשמה בכל עת. העלון כולל תכנים מקצועיים בלבד ואינו מכיל חומר פרסומי.

Call Now Button דילוג לתוכן